Community

Sociale drijfveren zorgen voor interactie tussen mensen. Bevorder het onderlinge gesprek online door zelf als gelijkwaardige partner te participeren in een open en vriendelijke communicatie. Laat meepraten en meebeslissen en geef feedback op welke manier de discussie met de consumenten betekenis heeft voor de organisatie. De community-managers hebben hierbij een belangrijke rol, geef hen een persoonlijk gezicht op de community.

Open deur?

Vind je bovenstaande learning een open deur? Beantwoord dan onderstaande vragen:

  • Is jouw thema of organisatie geschikt voor een community? Heb je jezelf dat echt af durven vragen
  • Werk je structureel en systematisch aan de drijfveren onder je community? Hoe?
  •  Op welke manier kunnen de leden van de community invloed uitoefenen op de producten of diensten van jouw organisatie? Delen mensen mee in de verantwoordelijkheid?
  • Geef je als organisatie feedback aan de deelnemers van een discussie? Wat ga je met hun input doen?
  • Sta je echt als een gelijkwaardige partner in de community? Discussieer je mee? Of bepaal jij het thema? Of ben je alleen toehoorder?
  • Luister je ook ècht naar wat mensen tegen je zeggen? Hebben mensen invloed op het beleid van de organisatie?

Comments are closed