Content

Content dient rekening te houden met interesses van verschillende groepen consumenten. What’s in it for me geldt ook voor social media. De informatiebehoefte wordt ingevuld door zinvolle zaken zoals een handige app, inzichten en feiten die makkelijk te delen zijn en concrete onderwerpen over zaken uit het dagelijks leven. Inhaken op doorlopende trending topics zoals file of griep is mogelijk door dit onderwerp te ‘claimen’ en winacties leiden vaak tot trending topics. Uiteraard dient de content en hashtags aan te sluiten bij het merk. Van belang is om continu nieuwe content te plaatsen, omdat activiteit door de organisatie tot meer fans en volgers leidt.

Open deur?

Vind je bovenstaande learning een open deur? Beantwoord dan onderstaande vragen:

  • Heb je daadwerkelijk gekeken naar de behoeften van je doelgroepen? Weet je wat ze leuk vinden om te horen en lezen?
  • Of is de content vooral vanuit jou geschreven, vanuit wat je kwijt wilt?
  • Ken je bovendien de informatiebehoefte of interesse van verschillende doelgroepen? Weet je welke subgroepen jouw Facebookpagina volgen? Niet iedereen komt immers voor hetzelfde. Wat doe je hiermee?
  • Met andere woorden, heb je een gesegmenteerde strategie niet alleen pér maar ook binnen een kanaal?

 

Comments are closed